Waiblingen, 09/15/2021

STIHL Media Day 2021

STIHL Media Day 2021 Zoom

Skupina STIHL Group pokračuje v celosvětovém růstu

  • Vysoká úroveň výroby na celém světě navzdory překážkám v zásobování
  • Ve Waiblingenu se v roce 2023 otevře STIHL World
  • STIHL představuje produktové inovace a potvrzuje své vedoucí postavení v zavádění nových technologií

 

Skupina STIHL Group pokračovala ve svém růstu z minulého finančního roku a v období od ledna do srpna 2021 vygenerovala tržby ve výši 3,51 miliard euro. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje nárůst o 11,7 procent. Nárůst tržeb upravený o směnný kurz se vyšplhal na 15,4 procent. K 31. srpnu 2021 zaměstnávala skupina STIHL Group 19 523 lidí, což je o 7,3 procent více než na konci roku 2020. „Prodeje a tržby ve všech produktových skupinách byly výrazně vyšší než předchozí rok – a dokonce vyšší, než se předpokládalo. Takto skvělých výsledků jsme dosáhli díky vysokému nasazení, flexibilitě našich pracovníků a výhledovému plánování ve výrobě, prodeji a logistice – a to i přes to, že nedostatek surovin, výrobní kapacity u dodavatelů a společnosti STIHL a omezená dopravní kapacita vedly k výraznému narušení dodavatelských řetězců. Bez těchto překážek bychom byli schopni vyrobit a prodat i více," řekl na tiskové konferenci společnosti STIHL, která se konala v rámci mezinárodního dne pro média dne 15. září 2021, předseda představenstva společnosti STIHL Bertram Kandziora. Na zbývající část finančního roku se Kandziora dívá optimisticky: „Po produktech STIHL je poptávka stále vysoká. Abychom byli schopni našim zákazníkům dodávat, vyrábíme na vysoké úrovni po celém světě."

 

Růst mezinárodního prodeje v benzinovém i akumulátorovém segmentu

Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku zaznamenala společnost STIHL nárůst prodeje na všech kontinentech. „Ať už se jedná o profesionály v lesnictví, zahradnictví a krajinářství, obce a služby údržby silnic nebo hobby uživatele, kteří během pandemie stále častěji pracují na vlastní zahradě a domově: produkty STIHL usnadňují lidem práci s přírodou a v přírodě. Vysoká poptávka po našem elektrickém nářadí, která trvá od poloviny minulého roku, potvrzuje, že naším produktovým portfoliem naplňujeme potřeby našich zákazníků," řekl předseda představenstva společnosti STIHL.

 

Mezi oblíbené produkty patří robotická sekačka STIHL iMOW, akumulátorová minipila STIHL GTA 26, benzinové pily a benzinové vyžínače pro zahradní nadšence a nové akumulátorové produkty pro profesionály uvedené na trh v první polovině roku 2021. Jedná se například o akumulátorový vyžínač STIHL FSA 135. Kandziora říká: „I letos pozorujeme silný trend směrem k akumulátorovému elektrickému nářadí. Na druhou stranu jsme ale i u produktů na benzinový a elektrický pohon také zaznamenali nárůst prodeje v dvojciferném procentuálním rozsahu. Tento vývoj ukazuje, že STIHL je stále silný v benzinovém segmentu a že se navíc zároveň stává čím dál silnějším hráčem na akumulátorovém trhu."

 

Celosvětová výroba na plné obrátky

Pokračující vysoká poptávka po produktech STIHL s sebou ale přináší velké výzvy – společnost se například stále potýká s narušeným dodavatelským řetězcem po celém světě a značnými překážkami v dodávkách surovin a komponent. To má dopad na dodávky oceli, plastových granulí a elektronických komponent. „Kvůli těmto vnějším faktorům jsme bohužel na některých místech nebyli schopni poptávku po elektrickém nářadí STIHL plně uspokojit. Celosvětová produkce nyní běží na plné obrátky, aby dohnala deficity a lépe naše zákazníky zajistila," říká Kandziora. „Všichni zaměstnanci hrají velkou roli a pomáhají nám tyto obrovské výzvy zvládat – dělají směny navíc a prokazují enormní flexibilitu a osobní nasazení. V současnosti zaznamenáváme ve výrobě, logistice a prodeji rekordní výsledky. Náš úspěšný rozvoj podnikání je možný jen díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců," řekl předseda představenstva společnosti STIHL a pochválil tak zaměstnance rodinného podniku.

 

Tržby na německém trhu i přes problémy se zásobováním překročily úroveň minulého roku

V období do srpna 2021 tržby společnosti STIHL na německém trhu opět výrazně překročily vysokou úroveň předchozího roku. Hlavním důvodem tohoto pozitivního prodejního trendu je pokračující vysoká poptávka po výrobcích pro domácnost a zahradu vyvolaná potřebou si domov zútulnit. Německo však také zažívá problémy s dodávkami kvůli vysoké poptávce po produktech, potížemi se zajištěním surovin a komponent a omezením přepravní kapacity, což znamená, že obchodníci, partneři a zákazníci jsou nuceni na objednávky produktů někdy čekat.

Dne 9. července 2021 byl v distribučním centru STIHL v Dieburgu otevřen nový sklad hotových výrobků, a oficiálně tak zahájil svůj provoz. Investice dosahuje okolo 26 milionů eur. Toto nové zařízení zvyšuje efektivitu logistiky společnosti a připravuje na německém trhu půdu pro budoucí růst.

 

Centrála společnosti STIHL roste a rozšiřuje své kapacity pro budoucí technologie

Centrála v Německu, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, zaznamenala mezi lednem a srpnem 2021 tržby 1,03 miliardy euro, což je o 15,9 procent více než ve stejném období předchozího roku. „Tempo růstu je pozoruhodné i vzhledem k tomu, že jako skupina STIHL Group kvůli překážkám v zásobování také zažíváme značné potíže se získáváním dostatečného množství komponent, základního a dalšího materiálu pro naši výrobu v centrálním závodě," řekl Bertram Kandziora. Pozitivní vývoj podnikání zajišťuje i pokračující vysoká poptávka po elektrokolech. „V našem závodě STIHL Magnesium Die-Casting ve Weinsheimu vyrábíme mimo jiné i součásti krytu pohonu pro elektrokola a dodáváme je společnostem v cyklistickém průmyslu. Trend směrem k elektrokolům stále prudce stoupá, takže v příštích několika letech očekáváme nárůst objednávek," řekl předseda představenstva společnosti STIHL.

 

Povzbudivý růst společnosti STIHL se pozitivně odrazil i na počtu zaměstnanců na centrále, který od konce prosince 2020 vzrostl o 8 procent na 5 684 k vykazovanému datu 31. srpna 2021. Celkový počet zaměstnanců se skládá ze 4 009 zaměstnanců ve Waiblingenu, 416 ve Fellbachu, 257 v Ludwigsburgu, 924 ve Weinsheimu a 78 ve Wiechs am Renden. Na centrále je stále okolo 100 otevřených pozic, zejména ve výzkumu a vývoji. „Pokračující trend ve prospěch akumulátorových produktů a digitálních technologií, propojených produktů a produktů se smart technologií a online nakupování pro nás také nabývá na důležitosti. STIHL je uprostřed transformace a my si upevňujeme pozici do budoucna. Důležitou částí tohoto procesu je rozšíření našich kapacit pro budoucí technologie ve Waiblingenu," komentuje to Kandziora. Společnost hledá odborníky zejména v oblastech akumulátorových produktů, elektroniky, digitalizace, vývoje softwaru, robotiky, internetu věcí (IoT) a e-commerce.

 

Na začátku roku 2023 se ve Waiblingenu otevře STIHL World

STIHL v současné době modernizuje a rozšiřuje svou centrálu ve Waiblingenu. Stěžejní projekt budoucího komplexu je STIHL World, který se zde staví. Otevření je naplánováno na začátek roku 2023 a má za cíl celkem na třech patrech ukázat historii společnosti a jejích produktů a nabídnout návštěvníkům znalostní platformu o dřevě a lesích. Na mezinárodním dni pro média představil nový projekt během virtuální prohlídky Norbert Pick, člen představenstva společnosti STIHL, oddělení marketingu a prodeje: „Všechny části našeho nového komplexu STIHL World umožní našim zákazníkům, fanouškům a lidem, kteří se o nás zajímají, poznat značku STIHL způsobem, který je jak informativní, tak zábavný. Jsem přesvědčený, že to posílí loajálnost vůči značce STIHL."

 

STIHL představuje světové novinky v benzinových a akumulátorových produktech

Na mezinárodním dni pro média představil STIHL inovace a nové produkty navržené tak, aby profesionálům i hobby zákazníkům pomáhaly usnadnit práci s přírodou a v přírodě. V samotném akumulátorovém segmentu představila společnost hned deset nových produktů.

  • „Produktem STIHL MSA 300 představujeme nejvýkonnější akumulátorovou pilu, která je nyní na trhu k dispozici. Umožňuje nám dosáhnout zcela nové dimenze řezání v oblastech citlivých na hluk a podtrhuje naši silnou schopnost inovace – i v akumulátorovém segmentu," řekl předseda představenstva STIHL. Rozsah použití profesionální pily v zahradnictví a krajinářství, v obcích a v lesnictví sahá od selektivního prořezávání, řezání na míru a kácení středně velkých stromů až po práci se dřevem. Pro tuto novinku inženýři vyvinuli sadu baterií STIHL AP 500 S. Díky inovativní technologii se může pochlubit nejen vysokým obsahem energie při zachování nízké hmotnosti, ale také výrazně delší životností ve srovnání s běžnými lithium-iontovými bateriemi.
  • STIHL BGA 300 pro profesionální použití je první zádový akumulátorový foukač značky STIHL. Charakterizuje ho obrovský foukací výkon a velmi vysoká rychlost vzduchu. Díky systému STIHL Silencer System (v patentovém řízení) je to s maximálně 93 decibely nejtišší elektrické nářadí ve své třídě na trhu, které lze provozovat bez omezení v oblastech citlivých na hluk.

 

Další důležité akumulátorové produkty pro profesionály jsou:

  • STIHL MSA 220 T – pila k údržbě stromů, která je nejvýkonnějším modelem z řady akumulátorových pil na údržbu stromů STIHL.
  • mobilní transportní a nabíjecí box bottTainer, první bezdrátový nabíjecí systém v oboru pro použití na cestách, který umožňuje nabíjení až 28 baterií pomocí multi-nabíječky STIHL AL 301-4, která je také novinkou v portfoliu STIHL.

 

Následující akumulátorové produkty, které se nově objeví na trhu, jsou určeny pro hobby uživatele:

  • akumulátorová vyvětvovací pila STIHL HTA 50, kterou lze použít při údržbě stromů také k řezání větví ve vysokých výškách ze země,
  • vysavač STIHL SHA 56 pro pohodlné odstranění a rozmělnění listů a odřezů,
  • ruční a velmi lehký akumulátorový foukač STIHL BGA 60, který díky svému silnému foukacímu výkonu usnadní práci s mokrým listím a posekanou trávou,
  • ruční vysavač STIHL SEA 20 s rozsáhlou řadou standardních funkcí spolu s vynikajícím poměrem cena/výkon, ideální pro odstraňování nečistot a prachu v domácnosti, autě nebo dílně.

 

STIHL také potvrzuje svou vedoucí pozici v technologii v segmentu benzinových řetězových pil. Celosvětová novinka, řezací systém STIHL Hexa, se skládá z 3/8" rychlého pilového řetězu Hexa pro profesionály a pilníku Hexa, který umožňuje rychlé a přesné ostření řetězu. Řezací výkon nového řetězu je až o 10 procent vyšší než u řetězu 3/8" Rapid Super. Kromě toho byla řada rozšířena o základní benzinovou pilu pro hobby uživatele STIHL MS 162, která se může pochlubit snadným provozem, jednoduchým ovládáním a atraktivním poměrem cena/výkon.

 

Dále STIHL uvádí nová digitální řešení:

  • Ochrana sluchu STIHL ADVANCE ProCOM se smart technologií představuje milník v osobních ochranných prostředcích. Uživatelé se s ní mohou připojit až k 16 konferenčním headsetům, a to i v hlučném prostředí při práci v lese. Dosah mezi dvěma zařízeními může být až 600 metrů. Tento chytrý produkt lze zkombinovat s aplikací STIHL wood list.
  • Další novinou je Smart Connector 2 A, který lze použít k záznamu životnosti baterie a rychlosti nástroje a přenosu těchto informací do mobilního zařízení prostřednictvím bluetooth.

 

Také Brand STIHL, tedy rozsáhlý sortiment nejrůznějších produktů a oblečení určených pro příznivce značky, se na základě stále rostoucího zájmu zákazníků opět rozšíří. Jedna ze stálic v této nabídce a zároveň bestseller tohoto sortimentu, dětská pila/hračka STIHL se v roce 2022 objeví v nové verzi. Vzhledem bude napodobovat inovativní motorovou pilu STIHL MS 500i a bude věrně připomínat většinu funkcí „dospělé" pily: od pohyblivého, vyměnitelného řetězu a ovládacího displeje LED, až po nový design lišty.

 

Mistrovství světa STIHL TIMBERSPORTS v Mnichově

Sezónu STIHL TIMBERSPORTS zakončí 2. října 2021 mistrovství světa jednotlivců. Nejlepší dřevorubci světa se sejdou v Mnichově, aby mohli bojovat o nejvýznamnější titul série extrémních sportů s využitím seker a pil. Kromě čtyř šampionů ze zámořských zemí (Austrálie, Nového Zélandu, Kanady a USA) se očekává účast také osmi nejlepších národních šampionů z Evropy. „Kvůli pandemii budeme bohužel muset pokračovat bez diváků a velkolepé soutěže týmů. Doufáme, že tato situace bude už v říjnu 2022 na mistrovství světa v Göteborgu ve Švédsku jiná," řekl Kandziora.

 

Company Portrait
The STIHL Group develops, manufactures and distributes power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. Products are distributed through authorized dealers and STIHL's own online-shops, which will be expanded internationally over the next few years – including 41 sales and marketing subsidiaries, about 120 importers and more than 54,000 servicing dealers in over 160 countries. STIHL produces in own plants in seven countries: Germany, USA, Brazil, Switzerland, Austria, China and in the Philippines. Since 1971 STIHL has been the world's top-selling chain saw brand. The company was founded in 1926 and is based in Waiblingen near Stuttgart. In 2020, STIHL achieved a worldwide sales volume of 4.58 billion euros with a workforce of 18,200.

 

 

Váš mediální kontakt:

Martina Fojtů

E-mail: fojtu@aetna.cz; tel.: 00420 725 316 964

Materiály
ke stažení