Motor STIHL 2-Mix: Silný a maximálně úsporný 2

Hledáte stroj pro práci v přírodě, který by ji zároveň zbytečně nezatěžoval? Pak s produkty STIHL opatřené motorem 2-Mix nešlápnete vedle.

Odkorňování kmene v lese benzínovou řetězovou pilou STIHL MS 261 C-M s motorem 2-Mix a vodicí lištou Light 04

Motor STIHL 2-Mix: Účinnost v novém pojetí

Při práci v lese nebo na zahradě se musíte spolehnout na silný motor a výkon stroje. Motor STIHL 2-Mix je dvoutaktní motor, který přesně tyto požadavky splňuje: kombinuje totiž silný výkon motoru, vynikající rozsah výkonu a skvělý průběh točivého momentu. Navzdory svému výkonu pracuje motor STIHL 2-Mix s nízkými emisemi, a je proto mimořádně šetrný k životnímu prostředí. A to je prokázáno – protože motor 2-Mix již splňuje přísné požadavky emisní normy EU Stage V. Tato mimořádná šetrnost k životnímu prostředí v kombinaci s vysokým výkonem vychází z efektivního využívání paliva v motoru STIHL 2-Mix. Díky inovativnímu systému výplachu se snižují škodlivé emise a spotřeba paliva až o 20 % ve srovnání s běžnými dvoutaktními motory bez technologie 2-Mix. Jak tato technologie funguje v motoru 2-Mix, se dozvíte v následujícím odstavci.

Motor STIHL 2-Mix: fungování

Tajemství hladkého chodu motoru STIHL 2-Mix a efektivní spotřeby paliva se skrývá ve válci: právě zde totiž inovativní motor STIHL 2-Mix kombinuje výkon s ekologičností díky upravené konstrukci válců. U běžného dvoutaktního motoru určuje poloha pístu čas otevření nebo zavření výfukového kanálu a přepouštěcích kanálů. Tento proces je v motoru STIHL 2-Mix optimalizován. Bezprostředně po zážehu se v motoru 2-Mix dostává mezi spálené plyny ve spalovací komoře a čerstvé plyny v klikové skříni vzduchový polštář. Vyplachování se tedy spustí o zlomky sekundy později, čerstvý plyn se dostane do válce s minimálním zpožděním a vyplaví výfukové plyny. To ale ještě není všechno: díky malému zpoždění má píst přesně v rozhodujícím okamžiku víc času na další pohyb vzhůru a uzavření výfukového otvoru. Nespálené čerstvé plyny jsou tak udržovány mimo výfukové potrubí a mohou být účinněji spalovány. Kromě toho se v porovnání s běžným dvoutaktním motorem vyplavují ze zařízení v mnohem menší míře. Ztráty při vyplachování jsou proto u motoru STIHL 2-Mix s výplachem sníženy na minimum. Všechny výhody systému jsme shrnuli níže.

Odstraňování hnědého listí z pozemku pomocí benzínového foukače listí STIHL BG 56 s motorem 2-Mix

Motor STIHL 2-Mix: Výhody

Díky použití oddělovacího vzduchového polštáře v motoru STIHL 2-Mix se více než 80 % nespálených čerstvých plynů neuvolňuje do životního prostředí. Tím se výrazně snižuje dopad na člověka a přírodu – jak uživatele, tak i přírodu totiž zatěžují složky paliva, jako jsou benzol a toluen, obsažené v nespálených čerstvých plynech. Kromě pozitivního ekologického aspektu nabízí stroj STIHL s motorem 2-Mix díky optimálnímu výkonu a nízké hmotnosti ještě další výhodu: do životního prostředí se dostává méně zbytečně nespáleného benzinu z motoru – každá nádrž je tedy využita na maximum. Spotřeba paliva v motoru 2-Mix je tedy také až o 20 % nižší než u konvenčního dvoutaktního motoru se stejným výkonem.

Motor STIHL 2-Mix nebo 4-Mix®?

Naše motorové systémy jsou inovativní, výkonné a mimořádně účinné. V následující tabulce jsme shrnuli nejdůležitější údaje o jednotlivých systémech.

Motor STIHL 2-MixMotor STIHL 4-Mix®
Efektivní využití palivaOptimální využití dostupného výkonu
Nižší provozní nákladyPoužití nezávislé na místě
Vysoké hodnoty výkonu motoruMimořádně vysoký točivý moment
Menší zatížení znečišťujícími látkamiKompaktní design

Stručný přehled motoru STIHL 2-Mix:

  • Účinný: vysoký výkon s efektivním využitím použitého paliva
  • S vysokým výkonem: vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček
  • Ekologický: spotřeba paliva je znatelně nižší a díky tomu je nižší i zatížení životního prostředí, protože vzniká méně škodlivých zplodin.
  • Úsporný: spotřeba paliva se snižuje až o 20 % v porovnání s běžnými dvoutaktními motory bez technologie 2-Mix.
  • Progresivní: motor STIHL 2-Mix s výplachem splňuje přísnou evropskou emisní normu Stage V.